Piątek, 26 kwietnia 2024

imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marceliny

RSS

W jaki sposób dołączenie do grupy biznesowej może zwiększyć wartość Twojej marki?

19.06.2022 20:20 | 0 komentarzy | EK

Spis treści: Grupa biznesowa daje Ci niezbędne narzędzia na start, Zyskujesz dostęp do bazy atrakcyjnych klientów, Opcja awaryjna: sprzedaż marki, Organiczny rozwój bez popełniania kosztownych błędów, Podsumowanie.

W jaki sposób dołączenie do grupy biznesowej może zwiększyć wartość Twojej marki?
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek nad realną wartością Twojego biznesu? Jeśli nie, to być może żyjesz w błogiej nieświadomości i nie zdajesz sobie sprawy, że masz praktycznie niesprzedawalną firmę. O rynkowej wartości biznesu nie decyduje Twoje zaangażowanie w pracę, ale m.in. pozycja i wizerunek marki, jej podstawowe przymioty oraz baza klientów i fizyczne składniki majątku. W zwiększeniu wartości Twojej marki może Ci realnie pomóc dołączenie do grupy biznesowej, o czym więcej piszemy w naszym artykule.

Grupa biznesowa daje Ci niezbędne narzędzia na start

Wspomnieliśmy o tym, że na wartość marki składa się jej własność materialna, ale także niematerialna – chodzi tutaj przede wszystkim o identyfikację wizualną oraz stronę internetową. Zupełnie inaczej zostanie wyceniona marka posiadająca profesjonalną stronę www z długą historią i dobrą pozycją w wyszukiwarce Google niż ta, której jedynym śladem funkcjonowania w Internecie jest skromna, nieaktualizowana wizytówka.

Dołączając do grupy biznesowej możesz – ale nie musisz – skorzystać z gotowej identyfikacji wizualnej, która zostanie dostosowana do Twojej marki. Dodatkowo możesz zamówić nową stronę internetową, co da Ci taki porządny zestaw startowy, niezbędny na etapie budowania marki biznesowej i późniejszego zwiększania jej wartości.

Zyskujesz dostęp do bazy atrakcyjnych klientów

To jeden z najważniejszych argumentów przemawiających za dołączeniem do grupy biznesowej. Jeśli w trakcie dotychczasowej działalności nie udało Ci się zbudować własnej bazy klientów i musisz wciąż walczyć o pozyskiwanie jednorazowych zamówień, to wartość Twojej marki jest – pisząc eufemistycznie – niezbyt wysoka.

Dołączenie do grupy biznesowej z miejsca poprawia Twoje położenie. Natychmiast zyskujesz dostęp do bazy klientów obsługiwanych przez pozostałych członków grupy, którzy mogą zarekomendować Twoje usługi lub wręcz sprzedawać je w ramach strategii cross-sellingu (sam oczywiście także możesz to robić). To bezcenna korzyść dla firm, które mają duże trudności z pozyskiwaniem klientów na mocno konkurencyjnym rynku.

Opcja awaryjna: sprzedaż marki

Oczywiście nie jest tak, że dołączając do grupy biznesowej podpisujesz cyrograf. Wciąż zachowujesz pełną autonomię i sam decydujesz m.in. o kierunku rozwoju. Jeśli po jakimś czasie uznasz, że korzyści z członkostwa w grupie są zbyt małe i straciłeś serce do prowadzenia biznesu, to ktoś z pewnością przejmie Twoją markę – albo inny przedsiębiorca, albo ktoś z pozostałych członków grupy.

Zwróć uwagę, że grupa biznesowa przez cały czas się rozwija, a co za tym idzie rośnie jej wartość. Marki wchodzące w skład grupy także sukcesywnie stają się cenniejsze, dlatego bez większego problemu spieniężysz swoją markę w ramach grupy.

Organiczny rozwój bez popełniania kosztownych błędów

Wzrost wartości biznesu jest ściśle uzależniony od umacniania jego pozycji w branży. To nie będzie możliwe bez inwestycji w rozwój: zatrudnianie pracowników, zakup nowych technologii, wprowadzanie nowych produktów i usług do oferty, a także dalsze zwiększanie zasięgu marki i jej rozpoznawalności.

Rozwój biznesu jest jednak nierozerwalnie związany z popełnianiem błędów, których można uniknąć (przynajmniej w części) korzystając z doświadczeń innych przedsiębiorców. Dostęp do takiej bezcennej wiedzy zyskujesz w ramach uczestnictwa w grupie biznesowej.

Doradztwo biznesowe i wspieranie członków w rozwijaniu ich firm to standard w Soluma Group – jednej z najszybciej rozwijających się grup biznesowych, łączącej przedsiębiorców z wielu branż i mającej bardzo przejrzystą politykę dołączenia. Szczegóły znajdziesz na stronie https://solumagroup.pl/dolacz-do-nas/na-czym-to-polega.

Podsumowanie

Dołączenie do grupy biznesowej może być jedną z najlepszych decyzji w Twoim zawodowym życiu – niezależnie od tego, czy założyłeś firmę niedawno, czy wiele lat temu. Traktuj to nie tylko w kategorii inwestycji w bieżący rozwój biznesu, ale też wzrost wartości posiadanej marki, co przyniesie owoce w momencie, gdy z jakiegoś powodu będziesz chciał ją spieniężyć.

Materiał zewnętrzny